Gümülcine Celal Bayar Azınlık Lisesi öğrencileri 23 Haziran Salı akşamı mezuniyet töreni düzenledi.
Yassıköy’de bir etkinlik salonunda düzenlenen törende 6 yıllık eğitim sürecini tamamlayan 102 öğrenci okuldan mezun oldu.
Törene Türkiye’nin Gümülcine Başkonsolosu Aykut Ünal ve eşi İlayda Ünal, Celal Bayar Azınlık Lisesi Okul Müdürü İsmail Yücel, öğretmenler, ile Encümen Heyeti üyeleri Şükrü Hacı ve Emine Hüseyinoğlu katıldı.
Mezun olan öğrenciler toplu hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra program kapsamında protokol konuşmalarına geçildi.
BİR ÇINARIN MEZUNLARI
İlk konuşmayı yapan Encümen Heyeti üyesi Şükrü Hacı, mezun olan öğrencilerin milli ve manevi değerlerine bağlı bireyler olarak yetişmelerinde velilerin ve öğretmenlerin büyük emek sahibi olduğunu vurguladı.
Celal Bayar Azınlık Lisesi’nin köklü geçmişine dikkat çeken Hacı, mezunlara hitaben yaptığı konuşmada, nerede olurlarsa olsunlar kültürlerine ve kimliklerine sahip çıkmaları gerektiğini belirterek, karşılaşacakları zorluklar karşısında asla vazgeçmemeleri tavsiyesinde bulundu. Hacı, Encümen Heyeti olarak öğrencilerin başarılarıyla gurur duymaya ve her zaman yanlarında olmaya devam edeceklerini ifade etti.
GELECEĞE AÇILAN YENİ BİR SAYFA
Okul Müdürü İsmail Yücel ise mezuniyetin yıllar süren emek, sabır ve azmin bir sonucu olduğunu belirtti. Öğrencilerin eğitim hayatları boyunca birçok zorlukla karşılaştıklarını ancak hiçbir zaman pes etmediklerini dile getiren Yücel, gençlerin toplumun geleceği olduğunu söyledi.
Başarının yalnızca sınavları geçmekten ibaret olmadığını kaydeden Yücel, asıl başarının iyi insan olabilmek ve topluma faydalı bireyler olarak yetişmek olduğunu vurguladı.
Yücel konuşmasının devamında, “Sizler sadece bir öğrenci değil, aynı zamanda bu toplumun yarınlarısınız. Bilimin, sanatın, teknolojinin, adaletin ve insanlığın ışığında yürüyen bireyler olacağınıza olan inancım sonsuz. Unutmayın ki gerçek başarı sadece sınavları geçmek değil, iyi insan olabilmektir, kendinize, çevremize ve topluma fayda sağlayan bireyler olduğunuz sürece en büyük başarıyı elde etmiş olacaksınız.” görüşlerine yer verdi.
VELİLERE VE ÖĞRETMENLERE TEŞEKKÜR
Müdür Yardımcısı Poli Lakaki de konuşmasında okul yıllarının yalnızca akademik bilgi edinilen bir süreç olmadığını, aynı zamanda dostlukların kurulduğu, deneyimlerin kazanıldığı ve kişisel gelişimin şekillendiği yıllar olduğunu ifade etti.
Mezun öğrencilerin artık kendi geleceklerini inşa edecek bilgi ve değerlere sahip genç bireyler olarak hayata atıldıklarını belirten Lakaki, öğrencilerin başarısında büyük pay sahibi olan velilere teşekkür ederek okul ile aile arasındaki iş birliğinin önemine dikkat çekti.
BAŞKONSOLOS ÜNAL: “HAYATIN YENİ EVRESİNE GEÇİYORSUNUZ”
Türkiye’nin Gümülcine Başkonsolosu Aykut Ünal konuşmasında şunları kaydetti:
“Türk-Yunan dostluğunun sembolü olan okulunuzun Bu özel gününde sizlerle birlikte olmak benim için büyük bir mutluluk.
Öncelikle tatilinizin tadını çıkarın. Ama bu tatilin de bir mola olduğunu bilin. Neden mola? Çünkü hayatın yeni evresine geçiyorsunuz, bir üst lige çıkıyorsunuz. İyi dinlenin, enerji depolayın, eğlenin.
Eğitim, yalnızca bilgi edinme süreci değildir. Sadece bugünümüzü değil, geleceğimizi de şekillendiren en güçlü araçlardan biridir. Çift yönlü bir yoldur. Kalplere dokunan eğitim en verimli eğitimdir. Mesleğine, kendisine, toplumuna saygı duyan bir öğretmenin layıkıyla işini yapması ve işine odaklanması, öğrenciyi ve veliyi cesaretlendirmesi ve tabii ki ailenin desteği; unutulmayacak izler bırakır.
Bugün alacağınız diploma sadece bir belgeden ibaret değildir. Kolektif bir emeğin karşılığıdır.
Okul sıralarında yalnızca müfredatı öğrenmiyoruz. Dostluğu, dayanışmayı da öğreniyoruz. Öğrenim hayatımıza baktığımızda belki sınavların stresini, yetiştirmeye çalıştığımız ödevleri hatırlıyoruz. Ama bunların yanında kahkahalarımızı, okul koridorlarında kurduğumuz hayalleri ve bize inananları da hatırlıyoruz.
Çünkü eğitim, sadece aklı değil, karakteri de inşa eden bir süreçtir.
Artık önünüzde yeni yollar, yeni hedefler ve yeni sorumluluklar olacak. Hayat size birçok soru soracak. Bu soruların cevaplarını bulurken en büyük rehberiniz, eğitiminiz ve kazandığınız değerler olacaktır. Bilimin ışığından ayrılmadan, vicdanınızı pusulanız yaparak ilerlediğiniz sürece hem kendiniz hem de Azınlık için güzel işler başaracağınıza inanıyorum.
Bugün gururla alacağınız diplomaların arkasında aileniz ve eğitimcilerin dahil olduğu dev bir çabanın olduğunu hiçbir zaman unutmayın.
Anavatan Türkiye’nin selamları ve tebriklerini de ileterek başarılar diliyorum.”
Programın devamında Mehmet Mustafa ve Akif Konak yönetiminde Celal Bayar Azınlık Lisesi Okulu müzik grubu sahne aldı. Ardından öğrencilerden oluşan zeybek ekibi sahneye çıkarak halk oyunları gösterisi sundu.
Program kapsamında öğrencilerin isimleri tek tek anons edilerek sahneye davet edildiler. Okul yönetimi ve öğretmenler tarafından öğrencilere çiçekler ve mezuniyet belgeleri takdim edildi.
Törenin sonunda mezun öğrencilerin yer aldığı bir film gösterimi yapıldı.
Bu yıl okul birinciliğini, 20 tam puanla Kaan Yücel, Gamze Mahmut Ali ve Melike Nuri paylaştı. Sinem Ahmet 19,8 puanla ikinci olurken; üçüncülüğü ise 19,6 puanla Şule Mehmet Elif Mustafa ve Berra Perende paylaştı.
Tören, öğrencilerin keplerini havaya fırlatmalarıyla sona erdi.